Kan jeg returnere eller bytte en vare?
Vi tilbyr våre kunder returrett på 60 dager fra varen er mottatt. Varen(e) sendes i retur i originalemballasjen. Ved kjøp på både nett og i butikk skal varer returneres i tilsvarende stand som ved mottak - dette gjelder også originalemballasjen. VIKTIG! Ved retur av glassprodukter som er testet/prøvd er det svært viktig at disse returnes uten riper. Ved prøving av glass på gulv, vegg og i andre konstruksjoner kan det lett oppstå riper i glasset. Produkter med slike skader vil dessverre ikke kunne tas i retur. Kontroller derfor glassprodukter nøye før de tas ut av emballasjen og utvis forsiktighet dersom de skal prøves.
OBS! Det er du som kunde som har det økonomiske ansvaret for at returen kommer frem til oss.
Returretten følger samme kriterier som ellers spesifisert i angrefristen.
Vi minner i tillegg om følgende:
Forbruksvarer, personlig hygieneartikler etc kan ikke returneres dersom det er tatt i bruk eller har brutt forsegling. Ordre kan endres frem til varen sendes fra vårt lager. Etter at varen er sendt benytter du deg av returskjemaet som du fikk i ordrebekreftelsen.
Spesialbestillinger: Med spesialbestilling mener vi varer som blir produsert for deg etter dine ønsker. Etter ordrebekreftelse er mottatt har kjøper inntil 12 timer på seg til å gjøre eventuell endringer. Etter dette er det ikke lenger mulig å gjøre endringer eller kansellere spesialbestilte varer.
Produkter som selges i løpemeter: Med løpemeter mener vi varer som kan bestilles i ønsket antall meter. Ved eventuell retur tas det kun retur på sammenhengende lengder lenger enn 5 meter.
Ta kontakt med kundeservice pr. e-post før retur eller endring av ordre.
kundeservice@hgvs.no
Returadresse:
Hadeland Glass & Vaktmesterservice AS
Storlinna 46
2760 Brandbu
Bestill retur
Betaling & tilbakebetaling
Har du betalt med kort eller Vipps, vil pengene for varene du sender tilbake til oss, bli tilbakebetalt til betalingskortet/kontoen din i løpet av ca. 1 uke etter at vi har mottatt varen. Har du betalt med faktura trekker du fra på den opprinnelige fakturaen for varene du vil bytte inn og sender tilbake, og betaler så resterende beløp. Du får en e-post fra oss når vi har tatt i mot og kontrollert returen. Om du har betalt med postoppkrav på den opprinnelige bestillingen, kommer denne avgiften til å tilbakebetales sammen med prisen på de returnerte varene. Du får en returmail der vi oppgir beløpet som kommer til å tilbakebetales. Tilbakebetalingen gjøres iløpet av 10 bankdager etter at vi har mottatt returen din. OBS! Det er viktig at du sender oss kontonummer for utbetaling på forhånd.
OBS! Har du fått feil produkt ber vi deg alltid kontakte kundeservice og få bekreftelse fra oss innen du sender noe i retur.
Angrefrist / angrerett:
Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre kunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.
Angrer du på et kjøp kan du benytte følgende skjema (Angreskjema.pdf), eller du kan benytte kontaktskjemaet nedenfor for å få tilsendt returetikett.
Angreskjema.pdf
Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:
- Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 11).
- Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12, punkt a)
- Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
- Selger plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt inkludert frakt, innen 14 dager fra varen er mottatt selger (jf. § 15, 5. ledd).
Aktiv handling
Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).
Uavhengig av status på din ordre, dvs. uansett om den er avsendt, klar for avhenting eller under behandling må du ta kontakt med kundeservice pr. e-post og gjøre oss oppmerksom på at du vil angre på kjøpet.
Passiv handling
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli lagt tilbake på lager, og varen(e) kreditert i sin helhet, fratrukket porto to veier.
Skadet eller feilleverte varer
Har du mottatt en skadet vare? Ta bilder av emballasjen samt skadet innhold. Bildene sendes på e-post til kundeservice@hgvs.no. Husk å merke e-posten med navn og bestillingsnr. Videre håndtering informeres om på e-post.
Salgsbetingelser